11 april 2021

Wonen met Josie

Alles over Wonen

Maak jouw LinkedIn-bedrijfsprofiel weer geweldig.

Stel dat je werkt voor een organisatie waar iemand op een dag een LinkedIn-profiel heeft opgezet. Het bestaat, maar er is geen informatie over het merk, en de pagina zelf heeft vier volgers: inclusief je marketingmanager, haar man, haar zus en de vriend van haar zus. Best jammer is het niet? Een bedrijf kan hierdoor kansen mislopen.

Waarom is het de moeite waard om een ​​zakelijk profiel op LinkedIn te hebben?

Je kunt je afvragen: waarom zou het bedrijf een bedrijfspagina moeten hebben? Voor veel mensen is het meer dan genoeg om alleen een privéprofiel te hebben, of zakelijk alleen een Facebook-pagina. Met LinkedIn kun je echter veel geweldige, professionele kansen ontgrendelen om merk te laten schitteren en het er gigantisch uit te laten zien in de ogen van jouw concurrenten.

Wat kan de rol zijn van het LinkedIn-bedrijfsprofiel?

  • Ondersteuning van wervingsprocessen
  • Merkbekendheid opbouwen
  • Presentatie van bedrijfscultuur
  • Het aankondigen van nieuws binnen de organisatie
  • Een community rond het merk opbouwen

Sommige organisaties hebben hun bedrijfspagina’s al opgezet, maar ze hebben deze niet up-to-date gehouden of erom gegeven. Anderen zien geen toegevoegde waarde in bedrijfspagina’s. Je dient zich er echter van bewust te zijn dat het onderhouden van uw LinkedIn-bedrijfsprofiel erg gunstig kan zijn voor zowel employer branding als personal branding.

LinkedIn beheer: hoe posten op LinkedIn?

Een van de meest voorkomende redenen waarom bedrijven niet aan hun LinkedIn-pagina’s werken, is tijdgebrek. Ze zijn meer gefocust op de zakelijke kern, of ze zijn bezig met het plannen van content op Facebook of Instagram. LinkedIn-beheer hoeft echter geen pijn in de nek te zijn. Veel social media marketeers vragen zich af: wanneer posten op LinkedIn? Wat te posten op LinkedIn? Hoe posten op LinkedIn? Er is geen universeel antwoord op deze vragen, het hangt allemaal af van jouw behoeften en statistieken, maar ook van mogelijkheden.

Je kunt het natuurlijk handmatig doen. Maar je kan ook je LinkedIn beheer uitbesteden. Er zijn talloze marketingbureaus en social media marketeers met veel expertise op het gebied van LinkedIn beheer voor derde partijen.